31 december 2011

NÅGRA DAGARS UPDATE

Har lite tid över så tänkte skriva ett litet inlägg om dagarna med familjen.

Första kvällen åkte vi direkt hem, eller nästan, vi tog en liten omväg och hämta min kamera hos emma och hon fick hälsa på dom också. Sen åkte vi hem,. bädda iordning och åt lite kvällsfika. Träffade min värdfamilj innan vi gick ner i källarn och dom slockna på 2 minuter.

På morgonen gick jag, mamma och patrik och köpte bagels på Noahs och gick hem och åt innan vi tog bussen ner till down town och hyrde bil. Mamma fick köra den hem, hon var helt svettig hahah. Sen flytta vi över alla grejer till det nya huset, handla lite och åt godaste hamburgarna på red mill. Kan inte påstå att maten varit den nyttigaste och bästa under de här dagarna.

På onsdagen åkte vi ner på stan för att besöka pike place market, de kända fiskkastarna osv. Sedan gick vi och åt på westlake center och sen fick dom deras julklapp, ride the ducks. En sightseeing tur här i stan som går på både land och vatten. Superkul var det, fast blött. På kvällen skulle vi fika på starbucks med tjejerna, men emma var magsjuk, paulina hann inte och mikaela var osäker på om hon också var smittad. Så Emelie vår tappre soldat skulle komma och möta oss. När vi kom fram till starbucks stängde dom 7.20.. klockan var 7. vi hämta upp emelie och åkte till ett annat, som stängde 8. Då åkte vi till top pot, som var stängt. Tillslut åkte vi till El Diablo, också¨ett mysigt fik som vi ofta glömmer, och dom hade öppet till 10. yaay!

Seattle har inte visat sig från sin bästa sida.. tyvärr. Men i torsdags blev det shopping, cheesecake factory och ett besök på akvariet. Perfekt i tråkvädret!

Igår visade jag dom alla mina favoritplatser här i Seattle, så som alki, och såklart kerry park. Då lös solen, vi fick se regnbågar.. två stycken. wooow. och olympia bergen. De började få en bättre bild över varför jag älskar Seattle så mycket. Idag ser man the cascades från vårat panorama fönster. så oerhört vackert! På kvällen igår träffade vi min värdfamilj på en resturang och åt lite god alaska lax. Mumma!

Njuter verkligen av att ha dom här och visa dom mitt Seattle! Den största chocken hittills är att vi inte varit på starbucks än!! WHAT LIKSOM?! Men får ändra på det resten av dagarna, eller vad säger ni?



Inga kommentarer: