24 december 2011

ATT VARA HEMIFRÅN PÅ JULAFTON

Det här kommer vara den jobbigaste tiden under mitt år. Det går liksom inte att göra massor av saker som i vanliga fall funkar mot hemlängtan. Nu är det jul och det går inte att undvika. Det går inte att komma undan tankarna på uppesittar kvällen med bingo lotto, som vi aldrig kollar på, men nu saknar jag det bara för att jag inte kan kollar på det. koka knäck, göra köttbullar. äta första skinksmörgåsen..

Åka hem till mamma innan Kalle och hon springer omkring i köket i sin julklänning med julgrans brosch. äta mat tills man håller på att spricka, dricka julmust i mängder och trots att man är proppmätt smälla i sig twist, knäck och julkola.

Förra året, den här dagen, hade jag precis börjat mina au pair tankar 100% någon vecka innan och anmält mig till informations möte. Jag tänkte; men herregud, ett år utan detta klarar jag. det är ju sjukt överskattat... Men idag, ett år senare, på andra sidan jordklotet inser jag hur mycket traditioner betyder. Svensk underbar jul!

Men jag vet, att trots att känslan jag känner är helt fel och konstig, kommer jag ta mig igenom det här också. och om 3 små dagar kommer mamma, mormor och patrik!

En annorlunda jul 715 mil hemifrån. God jul från Seattle! 


Inga kommentarer: