1 januari 2012

NYÅRS RESUMÉ

2011 har nu gått till sitt slut, och ett nytt år har börjat och haft sin första dag. Jag vet inte, jag tycker det är lite sorgligt att 2011 är över. Tror 2011 har varit det bästa året hittils. 2010 var grymt, men jag hade lite för mycket downs. 2011 har inte alls bjudit på lika långa och djupa downs, men massa massa massa ups.

Började året med att gå på informationsmöte för au pair grejen och bestämde mig för att ge det en chans. Jag tog även körkort, jippie!! I februari började min matchings process och i Mars var det dags för 100 dagars festen, praktik på MAVA. Min första riktiga sjukhusupplevelse och jag älskade det! Sen fick jag även min match i Seattle och det bestämdes att jag skulle flytta hit.


April var en av mina favorit månader, jag vet inte varför. Det var bara så mysigt med våren, jag visste att jag skulle flytta, studentkryssning, Åre och stockholm. Även firande av min födelsedag som var riktigt kul.
Maj var slutspurten inför studenten, klassen, både min klass och b klassen kom jättenära varandra och allt var bara super kul. I Juni sprang jag stolt ut ur vår vita stora skola, jag började jobba på hjärtavdelningen och åkte på peace and love med Emelie W.

 I Juli var det mest jobb, lite hejdå fester och mycket mys med Fia i Ransta 1 Augusti gick planet från Arlanda och jag flyttade till USA, Seattle. 4 dagar i NY för att sedan ta mig vidare till min nya hemstad. Åkte även på segelsemester med min värdfamilj. I september gick jag på Ke$ha och LMFAO konsert och åkte till San fransisco.

Oktober bjöd på en Vancouver resa och en amerikansk halloween.

November bjöd också på Vancouver och ännu en hel amerikansk högtid, nämligen thanksgiving med allt vad det hör till, kalkon, stuffin och black friday.

December gav mig en hannukkah upplevelse, mycket hemlängtan men även besök av familjen. Och här är vi idag.

Det här året har gått så fort och jag har varit så lycklig. Jag får lite ont i magen av saknad när jag tänker på den underbara våren med alla student förberedelser och allt var bara kul och mysigt i skolan. Jag har fått erfarenhet av att jobba på sjukhuset, kommit människor i Sverige närmare (vilket var oturligt eftersom jag flyttade) jag har fått nya fina vänner här i USA. Men det jag är mest stolt över 2011, är att jag vågade ta steget och göra något jag alltid drömt om, och att det faktiskt gått så bra. Självförtroende boosten från det är inte att leka med. Nu vet jag att om jag vill, kan jag!!

Min magkänsla säger mig att 2012 har många nya äventyr att bjuda på, och att det kommer bli ett superbra år. Kanske inte att det slår 2011 eftersom det hände så många livsförändringar då, men det kommer bli bra. Jag ser så mycket fram emot vad det har att erbjuda!

Inga kommentarer: