10 december 2011

JULEPÖK OCH JULEMUS

Åkte iväg till cultural center med höga förhoppningar som kom sanna. Jag fick vara med och ingen tyckte jag gled, alla tyckte bara det var jättekul. Och åh jag är Emelies värdpappa evigt tacksam. Hade aldrig gått utan honom. Man förstår hur fin denna tradition är när man är här där den inte firas. Tror nästan det blivit mina nya favorit högtid. Efter julen. och midsommar. och... skoja ;) Vill bara skryta lite och nämna att en tjej i tåget var med i melodifestivalen 2002, och en man som kom tvåa på talang i år, Steve Thoreson sjöng O helga natt! Riktigt vackert var det.


Svårt att förstå att han suttit och kollat på oss och njutit av vår sång när vi njuter så mycket av hans!

Stjärngossarna var så himla roliga också, 4 män som verkligen gick in helt för det. När de körde staffan var en stalledräng bytte dom ut orden för det var den enda  version dom kunde, så dom sjöng; julepök och julemus istället för julestök och julemys. hahah fyfan va vi skrattar varje gång. Tur att vi var beredda på det.. Man såg att vissa i publiken haja till, men de flesta förstår ju inte så bra svenska.


Lite bittert var det att åka hem när man kände lukten av jansons och köttbullar och visste att det skulle bli en rolig fest, men jag åkte hem och hämta tjejerna och stoppa dom i säng, sedan var det äntligen dags för mig att äta. Hade inte ätit nått på hela dagen och inte ens känt mig hungrig. Men när jag väl börja, OJ! vad hungrig jag var!!

Får se om jag orkar ta mig över till Emelie ikväll när jag slutat och hon kommit hem, eller om jag stannar här. Imorgon ska vi iallafall springa ett lopp i down town för välgörenhet. det ska bli riktigt kul! även om det är tidigt, sen har vi den här månadens au pair möte så jag ska baka hallongrottor. Det är ett kakparty, JAAAAAY!

Bilder kommer nog imorgon :)

Inga kommentarer: