6 december 2011

PARANORMAL INVESTIGATION - CHECK!

Då är jag äntligen hemma efter en lång dag. Vid halv tre tiden lämnade jag Seattle och åkte mot Edmonds och kom på färjan snabbt och smärt fritt. Hitta i princip hela vägen utan GPS.. utan att ha kollat vägbeskrivning. NEEEJRÅÅ. Men utan GPS iallafall, den var med för säkerhets skull och jag behövde bara använda den en gång för att få karta.

Kom fram till Port Gamble och tappade hakan. Asgullig liten stad. Om ens man kan kalla det stad, by. Och det var julpynt ÖVERALLT! På deras teater satt högtalare som spelade julmusik. Åh vilken mysig känsla.
Vid halv sex samlades vi alla och gick igenom hur kvällen skulle gå till.

Klockan sex gick vi mot huset, som vintern till ära, hade blivit santas workshop. Hur läskigt det kändes på en skala bör jag väl inte nämna haha. Iallafall fick vi en guidad tur av huset. Helt tomt, förutom lite på första våningen där workshopen var. Riktigt äcklig känsla.

Sedan delades vi in i två team, och vi fick vara på varje våning 30 minuter. Det var fyra våningar, inklusive källare och vinden. Mitt favoritrum var vinden, vi satt på golvet i mörkret och en av assistenterna frågade massa frågor och vi satt och lyssna efter knackningar och andra ljud.

Min hat våning var källaren och andra våningen. Jag kan säga på en gång att jag inte var med om något extra ordinärt. Men obehaglig känsla infann sig på dessa våningar. Nu efteråt förstår jag varför i källaren.

Hur som, när investigationen var slut samlades vi i köket och vår lärare berättade om huset och vi alla fick dela sina upplevelser. Ingen hade varit med om något riktigt, förutom assistenterna. Precis innan vi kom in i huset hade dörren låsts upp av sig själv och de hade hört ljud och sett en skugga av en person som har registrerats flera gånger i huset.

Jättehäftig upplevelse verkligen. Detta hus ska vara ett av Washingtons mest hemsökta hus utifrån alla rapporter som fås in årligen av turister, hantverkare, boenden i Port Gamble och såna här grupper som vi.
Tro vad man vill, men jag tror verkligen på detta, och att det finns lugnare och mer händelserika tillfällen.

Och angående källaren, tydligen kunde man tidigare inte lämna grupper med kvinnor ensamma där nere för det var en kvinnohatare. Tjejer kunde känna knuffar, petanden och slag, men denna man har lugnat ner sig lite nu.

Jag är stolt över mig själv som har varit tre timmar i ett av de mest hemsökta husen i denna delstat, och faktiskt nästan njutit av det. Självklart var jag livrädd vissa stunder, och vissa stunder lite besviken över att jag faktiskt inte var med om något annat än några ljud som kan varit vad som helst.
Jaja, Värd kurs iallafall som har varit superrolig. Synd att den är slut nu bara :(

Nu ska jag sova, halv sju börjar jag imorgon dagen till ära. Jobbar till 22. Med små raster emellan såklart. LADDA!

Inga kommentarer: