20 december 2011

HAPPY HANUKKAH

Då har jag firat min första Hanukkah. Vi tände första ljuset i Menorhan, åt latkes och spelade dreidel. Sen delade vi även ut presenter. Dom var jätteglada över mina presenter. Man ska bara ge en om dagen, men jag gav mina värdföräldrar en bok om Västerås, en framkallad bild med ram på tjejerna och chokladtryffel. Till E gav jag en fairy bok där man ska leta efter detaljer och till A ett puppet show set. Hon är helt inne i det just nu! Jag fick en starbucks take away mugg och två magneter som tjejerna hade valt ut med Seattle motiv. Såå fina!

Menorhan

Dreidelspelet. Det går till så att alla får ett visst antal choklad mynt, sen snurrar man dreideln och så hamnar den på olika hebreiska bokstäver som står för fyra hebreiska ord som översätts - ett stort under hände där. Beroende på vilken bokstav den hamnar på får man antingen ta, eller lägga undan chokladmynten. Den som har flest mynt kvar i slutet vinner.




Den här låten är baserad på Hanukkah och är faktiskt jättebra haha. Det är Dynamite låten!

När flickorna la sig åkte jag till EMTE BEJKER och träffa Emma, Mikaela och Paulina. Vi kolla på due date och typ dog av garv och irritation.

Myspys kväll!

Inga kommentarer: