11 december 2011

JINGLE BELLS

Hur gick det med att bli bättre med bilder, va va va? Inte speciellt bra. Ända sen jag sa det har jag glömt kameran hemma.. Well well, jobbade till 11 igår.. haha stoppa bara barnen i säng på typ en halvtimme sen satt jag vid datan, i precis lagom tid till jag slutat ringde emelie och meddela att hon var hemma. så sprang över till henne för en sleepover. kolla lite film, kolla lite klipp och blev nostalgiska. någonstans gick det snett och det sluta med att vi låg och kippa efter luft och fick hålla oss för att inte slå sönder väggarna. månadens skrattanfall - check!

Vi bara insåg hur det var när man var liten, tänk er detta scenario. Ni har borstat tänderna och gjort er redo för natten och ligger och väntar i sängen. Ropar på mamma eller pappa; KOM OCH STOPPA OM MIG! Vad fick ni tillbaka: Kommer snart!! Kom mamma eller pappa? Nej! "Men KOM DÅÅÅÅ!" "Ja ja, jag kommer!!" hahah älskar att man vet hur verkligheten såg ut. Mamma satt där med ostbågspåsen och munnen proppfull när hon skrek. Tog bara 19,5 år innan jag upptäckte det, men nu är du avslöjad mamma ;)
Vi tyckte iallafall detta var himla kul!

Imorse ringde klockan 7.20 och jag ville ta självmord... Men efter 10 minuter snooze fick det vara nog och vi gick upp och förberedde oss för jingle bell run/walk. Det var en insamling för personer med artrit - "we run for those who can´t!" Jättefint och kul var det. Alla hade tomte luva eller var utklädda till snöflingor, renar, pepparkakor osv. Min favorit var sex tjejer som var renar och en tomte. haha.

Nu ska jag på LCC möte, cookie party. Yaaay.

Inga kommentarer: