24 december 2011

JUL I SEATTLE

Igår var det lilla julafton hemma hos Elin. Vi hade potluck och alla tog med sig jättegod mat. Lyckan var julskinka och sill. Paulina hade gjort julkolor som smaka som mormors, fast med ett litet inslag av knäck. Underbart. Det var en superrolig kväll som verkligen fick mig att uppskatta mina vänner här och att jag är här trots att det är tungt.

Skypa med mamma, mormor och stefan en snabbis på deras morgon innan dom skulle iväg och handla det sista och jag skulle sova.

I morse vakna jag av att min värdpappa knacka på dörren. Mitt äldsta värdbarn har löss och igår prata han om att vi skulle till avlusningssalongen idag. dock fanns ingen tid så vi skulle dit på tisdag. men nu hade någon gjort återbud och vi skulle vara där inom 20 minuter. fick slänga på mig kläderna och åka på luskammning. GOD JUL! Som tur var hade jag inga löss och jag och min värdpappa kunde åka hem snabbt igen.

Skypade senare en snabbis med mamma som var hos Lena och Micke. Fick prata med mamma, rebecka, daniel, stefan, kalle, magnus, patrik och lena. Jätte trevligt! Tårarna kom när jag först såg Rebecka, Mamma och Daniel. Men sen fick jag bara en lugn och skön känsla.

Efter det skypa jag med pappa, jättemysigt. Fick min första julklapp in på kontot idag. Tack pappa. Jag lovar att det ska användas till resor och inte kaffe!!

Paulina hämtade upp mig, vi skulle till candy cane lane, ett ställe där alla på gatan har dekorerat jättemycket och det är julmusik osv.. haken var bara att när vi väl åkte dit insåg vi att vi var dumma som åkte dit på dagen hahahahha vi åkte runt ett varv och kolla på varandra och utbrast; mm men det här var ju mysigt.. aa jättefint. och båda börja asgarva.. så jävla misslyckat.

Vi fortsatte vår fina julaftons dag med att åka hit till QA för att äta på en thairesturang här. När vi går ur bilen ryker den och det rinner grön vätska ur den hahaha.. då var den typ överhettad. borde inte skratta men det var så himla komiskt. Vi åt iallafall thaimat och sedan tog vi en kaffe på starbucks. Nu väntar jag på att tiden ska bli kommen så jag kan åka till EMTE BEJKER och julmysa lite.

fina palle och jag på akvariet i torsdags


Det vart en bra jul iallafall. Det gäller att stänga av alla känslor och se det som en vanlig dag.

Inga kommentarer: