3 november 2011

NATTUGGLA

Att somna klockan sex och napa i tre timmar var ingen bra idé just nu.. Har försökt somna om sen klockan kvart i elva.. första gången jag stängde av datorn innan klockan 11 på länge länge!
well well... tur att jag har lite sovmorgon imorgon. iallafall en timmes!

läste lite på VLT och hittade denna artikel;
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1422885-drogpaverkad-pa-krogen

Känns så sjukt att läsa en artikel om EN man, som uppträdder narkotika påverkat. Vet inte hur jag ska formulera det här men här har narkotika blivit en vardag. Inte för mig på det sättet, men nästan varje dag stöter man på minst en som är påverkad. När man träffar amerikaner kollar de konstigt på en om man berättar att man aldrig prövat och aldrig skulle överväga att göra det.

Tål ju att nämnas att här det är fler som röker på, än dricker stark sprit. För det är vi änna jävlar på i Sveariket. Effekterna av vår sprit kan dock ibland bli värre än de som är pårökta, de som har åldern inne här i landet har berättat att folk inte alls är lika fulla på krogen här, och det märktes i Vancouver också. Vrickat är det iallafall!

nu ska jag försöka igen. godnatt på er! eller godmorgon på er i Schweden ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter bra att du följer med vad som händer här hemma i gamla Västerås via VLT! Puss på dig, kram mamma