24 november 2011

HAPPY THANKSGIVING

Kan inte förstå att den här dagen är här. Thanksgiving! Thanksgiving firas till minne av när nybyggarna kom hit och insåg att  de inte hade någon aning om hur de skulle överleva. De native americans visade hur dom skulle jobba med råvarorna och det slutade med en stor fest där man bjöd amerikanerna på maten.

Nu för tiden handlar det om att ta en paus från vardagen, umgås med nära och kära och spendera lite extra tid att tänka över vad man är tacksam för. Jättefin högtid tycker jag. Inga presenter, inga krav. Bara massa mat och mysigheter! 

Ikväll, när jag kommer må illa som en åsna för jag ätit för mycket, ska jag och Emelie åka till Emma och Mikaela i Mt.Baker och sen blir det black friday shopping. Southgate mall öppnar kl. 00.00. Jobbigt att shoppa med krav, men jag MÅSTE hitta ett par låga, svarta klackskor. Annars får jag gå barfota i Vancouver. Det känns ju mindre lockande!!

Ha en bra dag thanksgiving allihopa, för de som firar den första gången, de som firat den förut, och även i sverige där man inte firar den. Ta kvällen ändå som ett tillfälle att tänka över vad du är tacksam för!

Kram & Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

har faktiskt firat thanksgiving i år jag också! kanadensiska dock som firas i oktober. brossans flickvän är från kanada så de styrde mat och allt. var väl inte riktigt likadant som att göra det på plats, men var i alla fall samma mat och det är ju det thanksgiving handlar om ":D"