6 november 2011

ÄNNU MER AV DEN DÄR SAKNADEN

Så har ännu en söndag nästan nått sitt slut. Jag gick av för ungefär en kvart sen och nu väntar jag på att Emelie ska göra det sedan ska vi äta menchies och kolla på hitta nemo. Yay! Bra avslut på en bra dag.
(älskar vår direkta översättning vi gör ibland.. går av. hahha)

Mina små änglar lyssnade med båda öronen idag och gjorde allt smärtfritt och snabbt. Vi kollade på svanprinsessan för sjuttioelfte gången och läste böcker.

Rätt perfekt söndag med andra ord!

Fast jag har fortfarande en saknads känsla från sommaren inom mig. Jag känner liksom värmen när jag kom ut från mina kvällspass på sjukhuset och lukter från hemma.. Hur sjukt är inte det. Det finns inte en enda lukt här som påminner mig om hemma. Alla mina kläder är tvättade och jag har absolut ingenting som kan ha kvar min hemmadoft. Men ändå känner jag lukten av sommarnatt, mammas bil och vårat hem. Något annat jag saknar är en thekaka när jag kom hem sent på kvällen, med persons skinka och den äckliga osten vi alltid har hemma som inte smakar någonting. Slå sig ner i soffan med en kopp te och kolla på sex and the city och klaga över att det bara är 6 timmar innan man måste gå upp igen.. Det gör lite ont faktiskt.. Men bara lite. För livet här äger ändå, och jag kommer sakna det här 10.000x mer!!


Nu är det dags för Emelie att gå av tror jag.. annars går jag nog under..

Inga kommentarer: