20 november 2011

BLA BLA BLA

Mitt huvud är typ utblåst av den här förkylningen jag dragit på mig. Aldrig haft den här sorten förut, allt med amerika är ju nytt.. till och med sjukdomarna haha.

Jättemysig kväll hos Paulina har jag haft med potatisgratäng, kött och ben och jerry som fanns kvar sen sist. Lyckan som uppstår.. Som vanligt när man kollar tv slutar det med att man snackar istället. och oj vad vi hade att prata om.

Något som stör mig så mycket i det här landet är dejting kulturen. Jag vet inte hur det är med er, men dejtar eller flirtar jag med en kille så får jag jättedåligt samvete om jag pratar med någon annan under tiden. Hur töntigt och onödigt det än kan verka (hey, man stänger ju dörrar).. Iallafall, här slösar man inte på någon dörr. Så samtidigt som du dejtar en person, kan du dejta tre andra på sidan om. Sköter man det fint, OK! Det man inte vet mår man ju inte dåligt av egentligen.. Men hur speciell känner man sig här? Inte speciellt mycket.. Vet inte riktigt vad jag vill komma med den här diskussionen för jag kan ändå verkligen se båda sidorna av det. Men för mig känns det helt otänkbart.. Speciellt när jag ser människor bli väldigt sårade av det. Vet inte om det är svenskt, eller om det bara är jag? Vad säger ni andra?

Imorgon är det dags för sista Zumba klassen.. Med min sjukdom och halsont känns det inte som en bra idé. Men jag ska nog ändå ta mig dit och försöka köra lugnt och i värsta fall får jag sätta mig. Allt beror dock på hur jag mår imorgon. Tråkigt att missa sista, samtidigt som jag inte har råd att missa en timme till. Men jag är verkligen emot att träna med halsont då jag har sett hemska resultat av det. Nu är jag ingen elitidrottare men jag vill ändå hålla mig på säkra sidan..

Förlåt, vilket bombinlägg detta blev. Det var inte meningen när jag börja för jag sitter typ och halvsover.. Men jag har mycket tankar och känslor idag..

bild från weheartit.com 

Inga kommentarer: