20 november 2011

IT WILL RAIN

Blev ingen zumba för mig i morse. Kom inte upp ur sängen. Typiskt, enda gången jag ville gå dit kan jag inte. Min hals dödar mig men jag har äntligen börjat hosta! Väntat på det.

Så idag har jag bara varit inne, det är en superfin dag ute och att bara vara hemma är verkligen det värsta man kan göra. Jag trivs verkligen i mitt hem här, men för att må bra måste jag komma utanför huset och göra något. Så jag tror jag möter upp Jorid och Emelie för en promenad här på Queen Anne. Annars kommer jag gå under med alla tankar.

Jag saknar att komma hem en fredag kväll från skolan en mörk dag i december, god mat som mamma lagat och något fredagsmys program.. Eller att komma hem en fredag kväll från skolan och vara supertaggad för en utgång. Men hur fan kan jag sakna mitt svenska tråkliv när mitt Seattle liv leker? Det är ett mysterium jag aldrig kommer att förstå!


1 kommentar:

Anonym sa...

Livet är fullt av mysterier! Kul att bli påmind om tråklivet här hemma :-) Kram mamma