25 januari 2012

MINA DAGAR

Hejsan, kan inte du skriva om vad du gör om dagarna :P, alltså hur ditt schema ser ut och sånt :D
Ida


Hej Ida! Jovisst kan jag det! 
Mitt schema varje vecka ser ungefär ut såhär:
Måndag: 7-9.30    13.15-17 
Tisdag: 13-18
Onsdag: 7-9.30     13.15-17
Torsdag:8.30-18
Fredag 7-9.30       13.15-18

På måndagar, onsdagar och fredagar går båda flickorna i skolan, 13.15 hämtar jag upp E från pre-school. Då brukar vi äta snack, leka lite, spela spel, ibland har vi även quiet time, vilket innebär att hon leker själv i sitt rum med något. Då brukar jag passa på att fixa tvätt eller andra uppgifter jag har som att t.ex. byta sängkläder eller dammsuga. Sen hämtar jag eller min värdpappa upp A. Sista timmarna tar jag hand om flickorna medans min värdpappa lagar mat.

På tisdagar är min värdpappa hemma, då har han special time med E på morgonen och jag börjar på eftermiddagen.  På tisdagar lagar jag oftast middag.

På Torsdagar har jag special time med E, då har hon gymnastik och efter det så åker vi iväg och gör något, det kan vara allt ifrån att åka till akvariet till att bara leka i någon lekpark och äta lunch ute. 

På mina raster på måndagar, onsdagar och fredagar går jag till gymmet, sen brukar det variera vad jag gör resten av tiden men det brukar oftast bli lite skype, eller om sanningen ska fram; väldigt ofta slutar det med att jag tar en nap!

Efter jag slutat jobba brukar jag försöka komma ut och göra något, på veckorna brukar det ofta sluta med att jag och min granne Emelie går till starbucks, eller att man åker ner och äter middag eller går på bio osv. :)

Hoppas du fick en lite bättre överblick om hur mina dagar ser ut! :)

Inga kommentarer: