4 januari 2012

GOOD DAY!

Har haft en bra dag idag! Började med att lämna av E på pre-school sen gick jag till gymmet med Emelie och Jorid, 50 minuters cross-training och 30 minuter pilatesboll. Älskar det! Hade nya träningsbyxor så kände mig fett peppad haha!

Efter det vart det en snabb dusch och sedan mot nya mål. Starbucks med Emelie, där fördrev vi två timmar med att prata om framtidsplaner och drömma oss till en solig sandstrand. Kan tilläggas att utanför fönstret smattrade regnet på som aldrig förr. Hämtade upp E på hennes pre-school och hon skulle ha lite quiet time medans jag fixa tvätten, men hon somnade så det vart en längre quiet time än tänkt. Väckte upp henne och åkte och hämtade A. Sen lekte vi med wikki sticks till det var dags för mig att avsluta dagen.

Kvällen fortsatte i artens tecken. Min och Emelie keramik klass började nämligen idag. En snyggare entré kunde bjudits på när vi kom in i klassrummet med andan i halsen.. utan lera.. som man tydligen skulle köpa i the book shop... där hade vi virrat omkring på campus i flera år... Hur som, vi kom in i keramiken och det var superkul!! Vilken rolig konst form. Hade jag sett mig själv för ett år sen hade jag aldrig trott att jag skulle gå en keramik kurs.. och faktiskt vara rätt duktig på det! Trodde verkligen jag skulle suga.. men det gjorde jag inte! Bildbevis kommer när första projektet är klart! :D

Nu ska jag läsa elsas hemlighet som jag fick i julklapp och som jag streckläser så långt det är möjligt!

Kör till med en, godnatt USA, god morgon Sverige!

Inga kommentarer: