17 januari 2012

I´M COMING HOME

Okej, denna rubrik kan missleda många.. Jag kommer komma hem. Men inte nu, men när mitt år är slut.. Förra veckan fick jag frågan om förlängning. Den har varit i luften länge, men i onsdags frågade dom mig officiellt. Jag har i mitt huvud redan tänkt tanken, hunnit bestämt mig, ångra mig, och ångrat mig än gång till. Igår gav jag dom beskedet. Jag åker hem när mitt år är klart.

Så inom en snar framtid kommer matchingsprocessen sätta igång, och jag ska få vara med och intervjua. Superkul. Ser verkligen framemot att prata med den nya au pairen, få henne förväntansfull och excited. Och känna att jag hjälper min värdfamilj och den nya au pairen att få ett bra år tillsammans.

Det var såklart svårt att berätta detta för min värdfamilj, för jag älskar dom verkligen. Hade inte kunnat hamna i en bättre familj. Men man måste ju tyvär ibland ge svåra besked och göra svåra beslut.

Även om detta beslut gör så att hemgång känns väldigt nära i huvudet, så är det faktiskt 6,5 månader kvar att njuta av och jag har redan mycket planerat och att se framemot!  Men nu vet ni hur det ligger till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så välkommen hem! Men som sagt, du är ju inte halvvägs genom ditt äventyr ännu. NJUT