7 januari 2012

BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG!

Gårdagen bjöd på taco mys hemma hos Emma och Mikaela. Vi intog tredje våningen som vanligt och kollade på Harry potter, första filmen. Emelie somna efter 10 minuter och vi andra tätt efter det. Hann se till när dom skulle lära sig flyga, sen somna jag som en stock och sov till schack scenen, sedan somna jag om igen.

Bästa var när vi vakna och Emelie fråga vad klockan var, Emma svara 1.20 och Emelie lät aschockad men vi tänkte inte mer på det, gick ner på Emmas rum och Emelie säger; och vi har inte ens sovit här.. fan va sjukt... vi ba; ööh nej, vi sov ju i soffan.. sen bädda vi upp min säng och Emelie utbrister; MEN VA? ska ni sova mer?! tystnaden uppstod... och sedan börjar hon asgarva och säger; jaaaaaha... klockan är 1.20 på natten.. hahahha alltså garvet då.. det faktum att det är kolsvart ute, och i huset och att ingen var vaken slog henne inte ;)

Jag och Emma pratade såklart om våra framtida planer när jag ska flytta till götet så småningom, riktigt mysigt haha!

Sov till elva idag vilket var super skönt, en sen frukost och en sväng längs lake washington var precis vad som behövdes. sedan gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan, åt på cheesecake factory och gick på bio för tredje gången inom en vecka.. och antar att min vår kommer fortsätta se ut såhär för det kommer så många filmer jag vill se. Vi såg iallafall new years eve. bättre sent än aldrig.

När jag kom hem hade mammas julpaket kommit äntligen, med mormors julkola, knäck, dumle, paradis ask och julpynt.. bättre sent än aldrig där också. tack världens bästa mamma!

Nu blir det några avsnitt av Grey´s anatomy! Puss

1 kommentar:

Emma W sa...

Hej, jag går andra året på gymnasiet och jag har sedan länge velat bli au pair det verkar jätteroligt. Jag satt och kollade runt lite på olika sidor och då hittade jag din blogg så har suttit och läst igenom lite. Så jag tänkte att jag skulle kunna fråga lite frågor till dig och hoppas att du svarar :)
Jag undrar hur det går till, alltså när du först söker och sedan hur man tackar ja osv?
och så undrar jag om jag måste vara jätte bra på engelska för att kunna åka till USA och jobba som au pair. Jag förstår ju självklart att man ska kunna prata flytande engelska eller iallafall kunna förstå och bli förstådd. Men hur är det annars med språket?

Tack på förhand!
/ Emma