18 januari 2012

SNOWDAY

Imorse när jag kolla ut var det vitt vitt vitt, överallt var det vitt! Jättemysigt. Innebar såklart att skolorna var inställda, och istället ställde jag in mig på en hel dag i snön. Tjejernas kompis kom över och vi var ute och åkte pulka lite innan vi gick hem till dom för att äta lunch och leka.

De har en ragdoll kattunge som såg precis ut som Dixie. Jag har en helig birma hemma i sverige och Ragdolls och Birmor ser nästan exakt likadana ut. Kan ju säga att lyckan var stor när han låg och sov i mitt knä och spann. Saknar min älskade Ypsilon!

Nånting som är så himla kul här är att det typ är fest ute på gatan, alla barn och ungdomar går ut för att åka pulka, dom berätta att i Queen Anne Avenue åkte collage ungdomarna på allt dom hitta, t.ex. varför inte ta en klädkorg, eller en bakplåt? De plogar ju inte alls vägarna här så min värdmamma åkte längdskidor och min värdpappa åkte telemark. Bara sådär, mitt på gatan. Om det var såhär i Sverige skulle ju snön vara så himla rolig. Tänk om man kunde åka längdskidor till skolan.. (Inte för att jag kan åka längdskidor meeeeen.. principen!)

Att veta att snön kommer så sällan och inte stannar för alltid gör också det hela mycket roligare!

Min ypsi pojke!

Nu ska jag snart springa över till Emelie, vi ska kolla på OC, såklart! Kanske somnar, vi får la se.




Inga kommentarer: