11 januari 2012

SVÅRA DAGAR

Hej! Hur tacklar du mindre bra dagar då allt känns ruskigt svårt och man bara vill lämna allt och återgå till sin trygga famn (tänker på min mamma)? Jag har i måndags kommit tillbaka efter julsemester och är nu osäker om jag ens vill fortsätta... :( Jag är aupair i Finland! Kram Evelina


Hej Evelina! När jag har hemlängtan och dagar då allt bara känns skit är det viktigt för mig att ge mig ut och göra saker. t.ex. träffa vänner, bara komma ut ur huset och gå själv till ett mysigt café och läsa en bok. Jag brukar också alltid se till att  alltid ha saker planerade, som morötter liksom. Det gör att man inte vill åka hem, har man en resa bokad t.ex. 


Jag hade det jättejobbigt när min mamma åkte härifrån, men det gick över rätt snabbt. Se till att fundera över varför du åkte också och försök komma ihåg de anledningarna. Sen brukar jag försöka tänka på allt positivt man har runt omkring sig, då brukar det lättna. Ge det några dagar så brukar det gå över, iallafall för mig :)


Hoppas det går över snart och att du kommer bli motiverad att fortsätta! 
Kram Hanna

Inga kommentarer: