19 januari 2012

TRASK I SLASK

Surprise, surprise. Ännu en snowday. Det här är helt galet. Detta är verkligen ovanligt för Seattle, så på ett sätt är det lite kul att få vara med om det. Tydligen har the goverment of washington förklarat state of emegancy. Vet inte 100% vad det innebär, men på grund av väglaget osv.

Jag förstår faktiskt seattliterna idag, imorse var det snö, och ett lager is, sen mer snö på det.. Jag skulle inte vilja köra i detta faktiskt! Hur som, dagen har flutit på med pulkaåkning, lite movie och popcorn och playdate hemma hos en granne. Jag är helt slut även om jag inte leker flera timmar i snön.

Efter middagen gick jag och Emelie ut på promenad, vi gick ner till queen anne avenue backen där det var värsta collagefesten, typ.. Så himla coolt att se det man bara hört talas om. Efter en svettig och tröttsam gång uppför backen igen körde vi lite styrka och lite stretch i Kerry Park, sämre utsikt har man ju sett medans man tränar så att säga..

Sen kom Emelie över hit och, guess what, vi kolla OC.

Imorgon blir det äntligen Vancouver. Emma hade kollat med bussbolaget och dom kör trots vädret, och enligt väderrapporten så är läget betydligt mer stabilt där uppe så det är ju bra det iallafall!



Nu ska jag sova! Godnatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Allts, jag gillar INTE tanken på att du ska sitta på en slirig buss med en chaufför utan halkerfarenhet! Jag säger då det.....

ida sa...

Hejsan, kan inte du skriva om vad du gör om dagarna :P, alltså hur ditt schema ser ut och sånt :D