9 januari 2012

NATTLIGA TANKAR

Ligger klarvaken och letar efter saker att göra under mina lediga helger, och inser att jag behöver spara mycket mer pengar än jag redan gör! Det sämsta med Seattle måste jag säga är stadens placering, vi bor inte speciellt nära till nånting egentligen. Vancouver ja, och 2 timmars flygresa till San Fransisco, och nära till tax freea portland. Men Vancouver har jag besökt två gånger, tredje gången om två veckor. San Fransisco har jag besökt och Portland behövs inte en hel helg.

Vad detta innebär är att man slösar många timmar på resan, + pengar på flygbiljett! Vad jag är sugen på
är att åka till memphis. Det skulle jag kunna göra på en helg. Det jag är ute efter är en stad med turistattraktioner, men inte allt för många för jag vill hinna se allt på en dag! Känns som att Memphis är en sån stad, en graceland tour och ett besök på sun studio är det jag vill göra och det hinner jag på en dag.. hm, vi får la se vad plånboken tillåter!

Om någon au pair läser detta och är intresserad, hör av er! Vi skulle kunna mötas där då så det spelar ingen roll vart i USAt ni bor :)

Inga kommentarer: