15 april 2012

TITANIC

Sitter här fortfarande med tårar i ögonen. Trots att jag sett titanic säkert 10 ggr så är det alltid lika känslosamt, och för varje gång jag ser den tänker jag mindre på själva "kärleks historian" och mer på själva händelsen. Att det dessutom var 100 år sen natten till idag gör saken ännu större.

Jag tänker på hur många som dog, hur klassfördelningen fungerade, hur man inte såg att liv var lika mycket värda, att man kämpade för att få rubriker istället för att tänka på säkerheten, att det fanns en båt på så nära avstånd som hade kunnat rädda dom om man bara haft com-radion på och jag tänker mig in hur jag själv skulle reagerat om jag var där. Paniken människorna måste ha känt och alla känslor efteråt hos de som överlevde.

Nu ska jag sova, har en lång vecka framför mig med springbreak. En lycka för de flesta, för mig innebär det 10 timmars jobbdag nästan varje dag!

Godnatt


1 kommentar:

Matilda sa...

Håller med dig om allt du skriver! Titanic är verkligen en riktigt bra film, en av mina favoriter faktiskt och jag kan se den om och om igen. Hoppas att jag också kan se den på bio snart :)

Det har faktiskt kommit ut en ny TV-serie om Titanic som faktiskt är riktigt bra och där man får se historien från många perspektiv.

Länk till serien som totalt kommer ut i fyra delar: http://svtplay.se/t/178038/seriestart__titanic