25 april 2012

THIS IS NOT GOODBYE

Som au pair får man ta del av mycket hejdån. Man säger hejdå till sin familj, och sina vänner för ett år hemma. Men det är inte ens i närheten av samma smärta som att säga hejdå till någon här. För här, är vännerna ens familj. Vännerna betyder allt. Alla i vår grupp har sin roll och sin personlighet som gör oss till ett underbart gäng. Nu kommer en stor pussel bit att fattas. För även om vi kommer ses i Sverige, så kommer det inte vara Seattle. Det kommer aldrig bli samma sak. Det är det som gör ondast.

Min fina Paulina. För 9 månader sen möttes vi utanför mc donalds och jag var en riktig rookie. Jag hade varit här i 4 dagar. Paulina tog emot mig med öppna armar och det kändes som att vi känt varandra jättelänge och redan efter några få gånger insåg jag att denna tjejen skulle spela en stor roll i mitt år här borta! Enda sedan dess har Palle varit personen som lyser upp i mörka stunder, tjejen som inspirerar, som får allt galet att hända. Palle är gängets motor och hon är alltid igång!

Det är svårt att beskriva Palle för att göra henne rättvist. Man måste helt enkelt uppleva henne ;) Med sin speciella personlighet och underbara livssyn har hon blivit en förebild för mig, och hon har påverkat mitt liv i många vägar.

Att ta farväl av henne på parkerings platsen på 2nd och stewart var smärtsamt och den parkeringsplatsen kommer alltid vara hatad från och med nu. Vi vet att om 4 månader kommer vi ses igen, men som sagt. Det kommer inte vara här, det kommer vara under helt andra förutsättningar.

Men Paulina, älskade du! Njut av slutet på din resemånad nu, och så ses vi i götet! LOVE YOU!!!


Inga kommentarer: