7 april 2012

LÖRDAG

Vilken toppen lördag jag har haft. Vaknade som sagt av att Emmas värdföräldrar kom och sjung för Emma. Vi låg och lata oss i ungefär en halv timme innan vi gick upp och lyssna på musik, drack kaffe och gjorde amerikanska pannkakor som vi såklart sedan åt upp. Sedan fixade vi oss iordning och tog en mysig promenad ner till tåget.

Solen var riktigt varm idag, jag hade en tunn transperant blus med ett linne och jag svettades! Helt underbart. Vi gick ner till vår favorit park nere vid Pike place där man har utsikt över puget sound, mt. rainer, olympia bergen och waterfronten. helt underbart är det där. Köpte Tullys och sen fick vi äntligen möta Emelies föräldrar. Jättemysigt var det att träffa dom! Dom var ju hur gulliga som helst och hade tagit med påskägg till oss. det lättade det lite tunga hjärtat som kommer vi högtider här borta.

Hur som, jag var tvungen att åka hem för att hjälpa till och förbereda för vår Seder vi hade här. vi var 20 personer och det var så kul att få uppleva något helt nytt. De judiska traditionerna är jätteroliga och mysiga. Har ätit och ätit och ätit. Jag ska förklara i nästa inlägg om passover och seder för de som inte har någon aning!

Nu är jag astrött, skulle egentligen stanna uppe sent och åka till mt. baker efter tjejernas utekväll, men tror jag får skippa det och läsa veckorevyn och äta påskägg. Det anlände nämligen ett paket från Sverige idag också från min kära mamma. Innehållande ett påskägg och veckorevyn. Jag som trodde jag skulle få en "
ägg lös" påsk står nu här med två stycken, fyllda med svenskt, underbart, himmelskt lösviktsgodis. Ja, jag är i himlen!

Inga kommentarer: