1 april 2012

LA JOLLA

Sista dagen i San Diego hade jag ingen aning om vad jag skulle hitta på. Men jag gav mig ut, hittade ett mysigt café och åt en lång frukost med kaffe latté och croissant. Jättemumsigt. Pratade även lite i telefon med Palle P och Emelie. så tiden rann iväg. Kom fram till att jag skulla åka på guidad tur. Men gick helt fel så bestämde mig för att åka på tur själv med hjälp av spårvagnen. För fem dollar kunde man få ett dags pass så det köpte jag.

Tänkte först åka till Mexicanska gränsen. Hade ju inte mig med något pass dock för man kan resa inrikes på sitt körkort så det var ju en struken plan. Vad skulle jag göra där på gränsen liksom? Så istället åkte jag andra hållet och hamnade i Old Town. Såg ut som en riktig western stad och det var tydligen där San Diego grundades.

Skulle sedan åkte till ocean beach, men bussen kom inte, så tog bussen till La Jolla. Bästa beslutet jag någonsin fattat tror jag. Kom vilse där också dock för jag hade ingen aning om vart jag skulle eller så, men det löste sig och jag kom ner till strand promenaden. Där fick jag skåda alltifrån grottor, sjölejon, en livräddning, delfiner, klippor och surfare. Framot eftermiddagen kom även solen fram och jag satt där på en klippa och bara njöt av livet. Jag ville seriöst inte därifrån!

Det var verkligen södra californien i sitt esse! Åkte hem sedan efter några underbara timmar. Tog över en timme att komma till down town också så var rätt slut. Blev sänggående tidigt. Tror klockan var så lite som 8. Men mitt hostel låg precis på party gatan, och just inatt, för jag skulle upp klockan 4 var det extra mycket ljud. Fick väl två timmar sömn iallafall, det tackar man för!

På flyget hem fick jag beskåda LA från ovan, kan man ju säga att man sett LA iallafall haha ;)

Inga kommentarer: