12 april 2012

HUNDSLAGSMÅL

Klassen var rolig som vanligt. Det märks att jag inte är redo att plugga än för jag är så sjukt okoncentrerad. Känner mig som den drygaste tjejen i hela klassen för vi sitter bara och fnissar. Men det skulle ni också gjort om ni såg våra fina teckningar hahaha. Emma gör mina dagar med sina, så jämför man med Jessica som gått bild och form och ritar asfint hahha. så sjukt kul!

Emma skulle på en dejt så vi gick med henne till ett starbucks i närheten (jättemysigt för övrigt.. dit måste vi nån mer gång!) När vi gick hem såg jag den hemskaste saken jag någonsin skådat med mina bruna ögon. 

Det satt fast en hund i lyktstolpen och ägaren stod och prata med en annan tjej med två små "tant berg hundar". Hunden i lyktstolpen stod och tuggade på kopplet och vi tänkte inte mer på det än; stackaren som sitter fast där typ. När vi gått en bit hör vi ett himla liv och vänder oss om. På något sätt har hunden tagit sig loss och attackerat den andra hunden. Det var en stor engelsk bulldog, eller pitbull eller nått sånt kraftigt.

Den satt bokstavligt fast i den lilla hundens rumpa och det var helt sjukt, hunden skrek, ägaren grät och skrek av ångest och ägaren till hunden som attackerade också. Den lilla var helt hjälplös och kunde inte göra något. På ett sätt hade det kännts bättre om båda hade slagits. Jag mådde så sjukt illa och jag höll verkligen på att kräkas. Det var det värsta jag någonsin sett som sagt var. Vi var tvugna att se hur det slutade och tillslut kom den lilla loss. Jag ville bara springa fram och sparka bort den stora hunden.

Det roliga i hela situationen var att hon som ägde stora hunden typ satt på marken och hennes byxor åkte ner över hela rumpan, hahaha. barnslig tjej. Man man måste ju kunna se det roliga i en hemsk situation. Jag tror ingen som inte själv har hundar förstår hur ont det gör att se en hund lida. och bara att alla skrek och grät och allt såg så morbidt och hårt ut. Jag trodde verkligen lillen skulle dö. Undrar hur mycket skador den fick..

en sån här liten sötnos var det som vart attackerad.

Åkte hem till Emelie och kollade på top model Sverige och åt choklad för att glömma bort det hemska. Slutade med urspårning som vanligt hahahah. älskar oss.


Inga kommentarer: