4 april 2012

JAG, MORGONMÄNNISKA?!

Teckningskursen var rätt roligt faktiskt, vår lärare kanske var lite utdragen och sådär men det var ändå kul. Vi fick para ihop oss och rita av varandra så jag rita av emma, och emma rita av mig. hahahahhahah det var det roligaste på länge. TACK EMMA för det fina porträttet ;) hahahahaha. jag ska inte säga så mycket, för Emma var väl ingen 10 poängare heller direkt på bilden. När han skulle mäta hur bra ögonen var och han kom till Emmas bild höll jag på att behöva lägga mig på golvet för jag skratta så mycket! Längesen jag hade ett sånt skrattanfall så det var underbart. Inser att det tenderar att hända när det inte får hända, t.ex. under lektioner.

Karin tog också kursen vilket var en överraskning, så vi är 5 stycken svenska au pair tjejer. Roligt faktiskt! :D

Jag har övervägt tanken att bli morgonmänniska, jag, Hanna, morgonmänniska. Sist jag var morgon människa var på den tiden Pokémon gick på TV och jag önskade att jag kunde sova längre så jag slapp titta på teletubbies innan... ungefär då ja. sen vet jag inte vad som hände, nu skulle jag kunna jag sova till 2, minst, om det inte vore för att jag antingen måste jobba eller faktiskt inte vill slösa bort dagarna här i USA på att bara sova.

sol uppgång över the cascades 

Men tänk er detta scenario (hahahah Emelie ;)) : Gå upp tidigt på morgonen, koka lite kaffe, kanske duscha. fixa en stor frukost. Är det vinter tänder man ljus och har det mysigt och är det vår eller sommar och tempraturen tillåter sitter man ute på balkongen. Läser en tidning och sippar på kaffet och inte ha bråttom någonstans. Eller kanske kolla på nyhetsmorgon, eller som nästa vinter, gå upp så man kan kolla på julkalendern på morgonen (som enligt rykten ska vara greveholm?) Det känns bara så mysigt på något sätt. Ska försöka när jag kommer hem och se hur det går!!

Inga kommentarer: