26 februari 2012

TROUBLE IN PARADISE

Jag tänkte skriva ett litet inlägg om all kaos som hände på vår resa, som gjorde den 1000 ggr med händelserik och rolig!

Allt började redan första kvällen när jag skulle checka in, ingenting ville fungera, och när jag väl fick hjälp glömde dom att skriva ut ett boarding pass, det kom jag på halvvägs till securityn så det var bara att vända. där borta var det fortfarande kaos så jag såg hur minuterna flög iväg. tillslut fick jag mitt boarding card, sprang genom securityn och hann precis till min boarding.

För Alexandra hade det också varit kaos att ta sig till hostellet för hon hade glömt vad det hette och att bara ha adressen dög inte, tillslut hoppa hon ur taxin, som lyckligt vis då befann sig precis utanför hostellet.

Vår första dag vart det ett riktigt skyfall - välkommen till Mexico. Men efter det skulle vi leta efter skor till mig, vi såg en fin bakgata och gick in där och vips var vi vilse. Vi fick fråga alla mexikanare som är sååå bra på engelska (eller?) tillslut såg vi busstationen och kom hem i behåll.

Vår mest kaotiska dag var nog ändå måndagen! Efter vi varit på stranden skulle vi ta bussen hem. Vi tog R1 som vi tog till stranden, men denna buss tog en heeelt annan väg, så vi märkte att vi kom tillbaka mot hotellzonen igen som ligger utanför Cancun downtown. Vi fick alltså åka, från hotellzonen, downtown, tillbaka igenom hela hotellzonen och tillbaka till downtown. Det hela tog väl 1,5 timme om inte mer.

När vi kom till hostellet fixa vi oss för kvällen, skulle ta ut pengar men glömde kortet, fick springa upp i högklackarna till vårat rum som låg högst upp, ner igen, glömde låsa dörren, upp igen, tillbaka till atmen, alex fick fågel bajs i håret, vi skulle äta på KFC men det var stängt, så vi åkte tillbaka ut till hotellzonen, även denna gång missade vi helt vart vi skulle hoppa av, så mitt ute i ingenstans stannade poliserna några bussar så vi var tvugna att hoppa av. Helt lost var vi men det kom som tur en taxi och plocka upp oss.

Sedan var vi ju ute, men det var inte roligt alls och efteråt hände ju den där grejen som jag inte vill skriva om här i bloggen! De som vet, de vet så att säga! ;)

På tisdagen hade vi ju helt missat att jag bokat fel dag på ridningen så vi höll på att missa det, vi fick springa upp till rummet och slänga på oss skor och slänga ner solkräm.

På onsdagen åkte vi vilse igen. dom där jävla bussarna alltså. men vi gick av där vi kände igen oss lite, grejjen var bara att vi inte visste vilket håll vi kommit från så istället för att gå rakt på, som hade gått kanske 10 minuter gick vi runt flera kvarter och det tog 40 minuter. Vi har fått sett mycket av Cancun iallafall.

Torsdagen var rätt lugn, ändå som hände var att vi hade lämnat allt på våra solstolar och var i poolen. Det var värsta stormen på stranden vi var på på Isla mujeres så när vi kom tillbaka var det strawberry daquiri överallt och våra grejjer låg helt utspridda. Förövrigt så gick allting fint, och på fredagen skedde inga missöden!

Det hände även flera småsaker som bara stoppa pricken över i:et men ska jag skriva det kommer det bli en roman. Vi var iallafall ett radarpar som löste alla situationer fint och aldrig fick panik utan bara skrattade åt allt!

Inga kommentarer: