25 februari 2012

HEMMA I SEATTLE

Nu har jag precis landat hemma i min sköna säng här i Seattle! Det enda negativa med vårat rum var väl att sängen var stenhård. Här är det kallt och blåsigt och jag saknar redan allt med Mexico, men speciellt alex! Det var verkligen inte roligt att säga hejdå i morse för under den här veckan har vi kommit varandra så mycket närmare!

Det bästa med att komma hem var iallafall att på min dörr så hängde en påse där det stod; HANNA Välkommen hem bästa goaste du. Öppnade den och världens finaste Emelie hade ramat in en bild och skrivit ett fint meddelande på baksidan. Det gjorde allt lite ljusare.

Känner på mig att de här dagarna framöver kommer bli tunga, men med världens finaste vänner vid min sida ska det nog gå bra att anpassa sig till vardagen igen!

Fick en fråga om det är lätt att skaffa vänner här; Ja det är det verkligen! Det är lite lekparksmetoden som fungerar; Hej jag heter .... ska vi bli kompisar?! Alla au pairer är, eller har varit i samma sits så alla är väldigt öppna, mottagande och trevliga! Självklart måste man ju vara lite framåt för att få kontakt, men tar man bara det steget så är det fixat! :)

Nu ska jag sova, är så trött efter denna vecka med nya intryck & tidiga mornar. + restiden idag! Sov så gott mina kära vänner!

1 kommentar:

Emma sa...

hej, jag har en fråga, vad är resemånad?

Jag förstår ju att det är när man åker och reser då man är klar som au pair? Men jag fattar interiktigt vad mer det innebär.. :)