28 februari 2012

.

Förlåt mitt tjat om hur dåligt jag mår men jag är sååå glad att den här förkylningen kom nu, och inte i Mexico!!!! För en gångs skull har jag lite tur här i världen! Men nu vill jag bara gymma!! Fast det får vänta med det här halsontet.

Jag är rätt töntig när det kommer till förkylning och träning. Men jag är fullkomlig emot det, dels för att min lillebrors kompis dog på fotbollsplanen och hade haft en förkylning tidigare, och dels för att jag i somras tog hand om en som hade tränat förkyld och fick ligga på sjukhuset. Folk bara skakar på huvudet och säger att man kan träna bara man inte har feber. Men jag tar inga chanser, för man vet aldrig när kroppen säger ifrån, eller om man har några dolda fel i hjärtat eller lungorna som kan ge utslag vid ansträngning när kroppen är sjuk!

Man är ju förkyld av en anledning så att säga och det som behövs då är vila!

Ikväll hade vi familjemöte, min värdpappa hjälpte mig lite med skatten. Hur det funkar med det där är jag inte säker på, vet inte vad som händer om man inte betalar. Men jag är en person som gillar skatt så jag betalar glatt. Dessutom var det en riktig struntsumma på $41.

Nu ska jag sova..... godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så klok min dotter! Såklart ska man lyssna på kroppen och absolut inte träna med halsont, feber och annat otyg! Vänta ut din förkylning, så tar du nya tag sedan. Man tränar ju för att må bra och inte för att kroppen ska ta stryk :-)

Det här med skatt är ju självklart, vi vill ju att de som bor i vårt samhälle ska betala skatt, och du har ju tagit del av kollektivtrafik, vägar, tåg och annat smått och gott over there. Stolta mammakramar