12 februari 2012

SÖÖÖNDAAAG

Bättre avslut på helgen än att jag och min värdfamilj gick ut och åt kunde jag väl inte få. Upptäckte att vi har en underbar pizzeria på andra sidan vägen. ca. 2 minuter från vårat hus.

Måste bara berätta (skryta) lite om mitt läge, för jag bor så sjukt bra! Jag har 2 minuter gång till Trader Joe´s (mataffär), café fiore, gymmet. runt 5 till en sim bassäng och Kerry Park, 10 minuter till Safeway, Menchie´s och Starbucks! Vi bor två blocks från stora main street här uppe på queen anne och det är helt underbart vilket läge det är! Bor 20 minuter med buss från downtown! Är så lycklig över det, och att jag får dela det med min älskade granne Emelie!

Efter middagen iallafall så stoppa jag tjejerna i säng och sedan kom mina värdföräldrar hem efter en liten promenad. De har ju egentligen date night på söndagar, men dom tog helt enkelt med oss på deras date, förutom promenaden då, haha! Jag klagar iallafall inte, tjejerna skötte sig så fint så!

Nu sitter jag med en god cantalope och mangosallad. Vad är cantalope på svenska? Honungsmelon kanske? Hur som, gott är det och det känns faktiskt riktigt bra med "skräp löftet". första två dagarna var hemska, men nu känns det bara kul med utmaningen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, du bor verkligen bra! Känns fortfarande overkligt att vi varit där och upplevt detta med dig! kram mamma