29 februari 2012

BITTERFITTAN NR.1

Mina politiska ådror bara pumpar just nu. Jag är så sjukt förbannad. här blir jag tillsagd att gå till doktorn, men jag kan inte .för jag har inga pengar. min claim tar ju som sagt föralltid. Då är jag ändå en utbildad person, som arbetar. Men för att jag inte har några pengar, kan jag inte få någon sjukvård.

Folk i Sverige klagar så mycket på hög skatt och att man inte ska behöva betala för andra människors sjukvård, att det är långa köer och att man får vänta för alltid. Inget av detta går ju ens ihop. Hade vi haft högre skatt hade vi kunnat ha mer personal som hade kunnat förkorta vårdköerna. Nej, då ska vi istället sänka skatten och de som har råd ska minsanna kunna få sin sjukvård. Men fan, vakna upp. Varför vill man leva i ett samhälle där vissa ska stå utanför samhället?!

Nu har jag tagit chansen att åka som au pair, man tjänar inte bra i pengar. Men erfarenheter. Bara för det ska jag alltså behöva stå utanför samhället. Tänk om detta är något jätteallvarligt. Jag kan ju knappt öppna munnen, och än mindre äta. Men för att jag inte har pengar kan jag inte gå till doktorn. Vill folk verkligen att det ska bli så i Sverige. Ibland undrar jag om man inte kan dela ut lite medkänsla och empati i folks kaffe!

Nu ska jag ta mitt bitterfitts humör och åka till mt.baker för lite uppiggning!

1 kommentar:

Anonym sa...

blir helt förbryllad när jag läser detta. du har alltså en förkylning och känner att du måste till ett sjukhus?! är du hypokondriker eller?

under mina snart 22 år kan jag knappt minnas en gång jag varit hos doktorn. eller jo, en gång när jag var 10 och min migrän började kicka in och jag hade så ont i huvudet att jag spydde två dagar i veckan.

men att man ska till sjukhus varje gång man blir sjuk låter ju helt absurt! är också lite av en bitterfitta för tillfället, förlåt för det!

för övrigt är din blogg helt okej! alltid velat flytta till usa. helst till san francisco dock eller möjligtvis new york och bara vara där sommartid, tål inte kyla! bor för tillfället i sydney i australien och trivs riktigt jävla bra här, men någon gång ska man nog pallra sig iväg till usa i ett år åtminstone! =))