5 februari 2012

SUNDAY

Morgonen började med en utsökt pannkaksfrukost på swedish cultural center. Jordgubbar, grädde, sverige dräkter och svensk folkmusik. Emelie var också där med sina värdföräldrar. Det var lite kul tidigare i veckan när vi prata och båda kom fram till att vi skulle dit med våra värdfamiljer haha.


Efter frukosten tog jag bussen downtown och hade ett Lcc-möte som var frivilligt. Men eftersom jag är i Mexico på mötet så gick jag på detta istället. Träffa två nya kinesiska au pairer som tog med mig till china town/international district efter mötet. Vi åt på en taiwansk resturang och dom tog mig till det stora asiatiska supermarketen. Jättehäftigt.  Vi bestämde att jag ska bjuda dom på svensk lunch någon dag. Dom ska få smaka sill tänkte jag, och så tänkte jag göra svenska köttbullar kanske! Vi får la se!

Idag är det superbowl sunday, men jag jobbar så jag missar det. Tur att jag inte är helt sporttokig haha!








Inga kommentarer: