8 februari 2012

LÖN SOM AU PAIR & ÄR DET VÄRT ATT ÅKA?

Hej igen :) Jag funderar på att söka jobb som au pair och undrar om man klarar sig bra på lönen man får som au pair? Räcker den bra till mat, shopping, aktiviteter osv? Julia


Hej Julia! Jag klarar mig bra på lönen jag får. Jag jobbade extra på helgerna hemma i Sverige, men är ändå inte van vid att ha 1400 kr i veckan i fickpengar. Att äta på resturang här är rätt billigt, shoppingen är bra pris. Ibland kan det hända att man måste spara för en viss aktivitet men jag har aldrig behövt säga nej till något på grund av pengarna! :) 

Visst tjänar vi inte mycket pengar, men med tanke på att man faktiskt får ett husrum och mat så är det bra betalt!


Hej, jag undrar om det verkligen är värt att åka som au pair? Jag menar läman allt man har hemma och åka? dock är det bara ett år och det verkar som att ni har jättekul. :) Men hur kommer man över dagar med hemlängtan? Kram, Emma!


Hej Emma! Vilken svår fråga, för det beror ju verkligen på hur man är som person! Jag personligen var så gryyyyymt trött på sverige, min stad och mitt liv och jag behövde en förändring och ett äventyr. Och det kan man lugnt säga att jag fått! Jag känner såklart att vissa vänner kanske inte hör av sig lika mycket som jag önskat, men de flesta finns fortfarande där och hör av sig, och familjen finns ju alltid kvar! Personligen tycker jag det är rätt skönt att se vilka som verkligen bryr sig. Ett år går jättefort, och vill man detta är det värt det!


Dagar med hemlängtan så försöker jag komma ut och hitta på saker, inte sitta hemma och tänka! Försöka planera roliga resor och annat! Jag lärde mig väldigt snabbt att hemlängtan går över lika snabbt som den kommer för det mesta! 









Inga kommentarer: