16 maj 2012

THOSE WHO MATTER DON´T MIND

Dr. Seuss var en vis man. Han är en av de största barnboks författarna här i staterna. Om sanningen ska fram har jag svårt att förstå hans böcker, känns som att det är barnböcker för vuxna. Men dom är väldigt bra med bra budskap. Denna man har också sagt väldigt visa saker.

Detta är mina favoritcitat. Utan inbördes ordning:


  • "You´ll miss the best things if you keep your eyes shut"
  • "Why fit in when you were born to stand out?"
  • "If you never did, you should. These things are fun and fun are good"
  • "The more that you read, the more you will know. The more that you learn, the more places you will go"
  • "Be who you are and say what you mean. Because those who mind don´t matter and those who matter don´t mind"
  • "You´re on your own. And you know what you know. And you are the one who decide where to go"
Önskar att jag skulle komma på något bra citat som folk skulle använda resten av sitt liv! 

1 kommentar:

lina sa...

Åhh, jag älskar också Dr Seuss' citat! Jag är helt kär i den första, skulle kunna tatuera den bara för att den är så bra!