10 maj 2012

GAS WORKS PARK

Riktigt mysig dag har jag haft idag. Bästa jobbveckan på länge det här! Efter gymnastiken åkte jag och E till Gas works park och mös. Vi låg på en filt och läste böcker och kastade frisbee och åt lunch. Helt underbart. Sedan åkte vi hem, ritade lite och sedan gick vi och hämta A och hennes kompis som var här på playdate. Vid 5 började jag med maten och sen var dagen slut.

häftiga gas works park

Dagarna bara rullar och jag vet inte om jag är glad över det, eller ledsen. Jag är en förvirrad själ i detta nu. Jag längtar verkligen efter min resemånad, efter sverige, att starta ett nytt äventyr när jag kommer hem. Men jag vet, hur mycket jag kommer sakna mina goa tjejer, mina underbara värdföräldrar, Queen Anne, Seattle. Jag vet att jag kommer umgås med Emelie och Emma hemma. Men, det kommer inte vara här! I Seattle. Där allt startade en vacker dag för 8 månader sedan.

Varannan dag har jag sån  hemlängtan så jag nästan bara vill ligga i sängen under täcket och gråta och sova i tre månader.. och vissa dagar får jag ångest för att jag snart ska åka hem. och jag vet hur jobbigt det kommer vara att vara hemma och sakna USA. Jag vet att saknaden tillbaka kommer vara 1000x starkare än saknaden hem. Och däremellan har jag ångest, över ångesten så att säga, över att jag får den där äckliga hemlängtan som inte ens hör hemma i mitt liv!  Men, man kan inte styra sina känslor, tyvärr. Jag önskar jag kunde sopa undan all hemlängtan, men det går helt enkelt inte.. Samtidigt som jag inte kan sopa iväg rädslan för saknaden när jag kommer hem.

Jag ska försöka, så gott det går, att ta varje dag som den kommer. Att tillåta mig själv att bli rädd, att ha hemlängtan eller vad det än är jag känner. Jag måste lära mig att acceptera mina känslor, även fast dom kanske inte alltid är det jag vill känna. Nu blev det mycket babbel.. Visste inte ens att jag hade alla dessa känslor inom mig. Ser man på!






Inga kommentarer: