22 maj 2012

IMSE VIMSE SPINDEL

Igår kväll innan jag somna upptäckte jag en spindel på mitt golv. Som tur var var den precis mitt på mitt golv, så jag tog mod till mig, tog det största glas jag kunde hitta och stod i över 10 minuter innan jag vågade lägga över glaset. Slängde över en tröja också så att jag slapp se eländet. Skickade ett meddelande till Emelie som som tur var kom över i morse och tog bort den åt mig.

Till och med hon tyckte den var stor, det kändes skönt att få bekräftelse på det iallafall. När vi äntligen fått ut den spindeln och Emelie precis ska gå så ser jag något i ögonvrån och på dörrkarmen kryper den äckligaste, fetaste spindeln jag har sett.. Som tur var fick Emelie tag på den också. Åh vilken räddare i nöden!

Nu ska jag börja jobba. Puss

1 kommentar:

Amanda sa...

spindlar = det jag saknar minst av allt från seattle ;)