16 oktober 2011

SÖNDAG

Jobbade några timmar idag mitt på dagen. A håller på att lära sig läsa så vi satt och traggla oss igenom Max bil. Hon är så himla duktig, jag har varit här 2,5 månader och hon har utvecklats så enormt mycket på den tiden!

Efter det åkte jag ner på stan och träffade Emelie, Hanna och Paulina, vi tog oss till the gumwall, förövrigt den andra största mest bakteriefulla turistattraktion. Ganska coolt ändå. Men fyfan va äckligt det är. Det är verkligen svinäckligt. Ungefär 200.000 tuggummin, och det stinker som faaan!

Själva turen gick över förväntan, jag trodde det skulle vara en sån där "spökhotellet gasten" tur. men det var mer en guidad tur där han berätta om olika spökhistorier. Jättespännande! Det absolut äckligaste var utanför en kremeringsbyrå där vi fick se bilder på döda människor, för på den tiden skulle man minsann ta ett sista familje fotografi! Så med ihopsydda läppar satt liken där i mitten. Han berätta även att vissa stängde man ögonen på och målade dit ögon, men han tog inte med sig dom bilderna för att vi ska få sova inatt. Man tackar man tackar!

Inte nog med att han berätta massa äckliga spökhistorier där om resturang efter resturang som försökt etablera sig, nej sedan skulle vi även gå ner dit!! Så in i en pub fick vi gå som var kremeringsvåningen, och usch fyfan vilken äcklig känsla det var att sitta där! Han berätta även att ghost adventures typ som vårat hemsökta hus har varit där flertal gånger och det är typ Seattles mest hemsökta ställe! Mina tankar går till mig själv som ju signat upp mig för den där jäkla klassen då vi ska få jaga spöken! Även om det bara är introduktion. Fyfan...

Jaja, jag och emelie lättade upp spänningen med lite sång på bussen på vägen hem.. Dock gjorde vi tydligen mest noise enligt busschauffören. Här försöker man vara snäll och göra världen till en lycklig plats, men se nä det går inte!

Inga kommentarer: