2 oktober 2011

ALL THE OTHER KIDS WITH THE PUMPED UP KICKS


Var ju på karneval idag. Så himla amerikanskt. Massa hoppborgar och små saker att göra.. och sockervadd! Överallt kryllade det av barn och sockervadd. Var där med min värdpappa, lilltjejen och en annan familj. Först var vi hos dom och plockade lite plommon och drack kaffe, sedan gick vi till karnevalen. Jättemysig eftermiddag.

Jobbade några timmar på kvällen. A var magsjuk inatt så vi alla har varit lite paranoida hela dagen och jag trodde hela tiden att jag skulle spy när som hellst, trots att jag vet att det dröjer 48 timmar innan man blir smittad. Hon mådde dock bättre under dagen och kvällen bjöd på nemas problemas. 

Efter jag slutat gick jag till starbucks och mötte upp Emelie och Emma. När jag kommer dit hade dom köpt kaffe och allt åt mig, så himla gulliga. Eller ja. Emelie håller på att lära sig men det gick inge bra så hon skänkte den till mig. Jag tackar väl inte nej! När vi satt där fråga en tjej vilket språk vi prata och vi prata lite med henne, sen kommer det en gubbe fram och börjar prata. Då var han en typisk sån här som är "svensk" för hans förfädrar (hahah) kom hit i början på 1900 talet typ. Han prata dock med oss ett tag och det var himla trevligt. Sånt gör så att man verkligen känner sig som i USA!



1 kommentar:

linda sa...

Hej!
Jag kommer om dryga månaden landa i Seattle och undrade över en grej:

Har du tagit med dig en vinterjacka dit eller ska du köpa därborta? Alla jag pratar med hemma i Sverige säger olika om man behöver en eller inte så skulle vilja veta vad ni säger som redan bor därborta.