2 oktober 2011

2 MÅNADER I STATERNA

Har haft en super mysig helg so far.

Igår firade jag 2 månader i staterna. Är inte det helt sjukt? 2 underbara månader! Vet att jag har minst 10 lika underbara månader kvar. Vilket fyller mig med både glädje och fruktan. Dessa två månader har bara runnit iväg.

Under dagen åkte vi in till stan för att shoppa lite kläder till nästa helg. Jag köpte ingenting.. Jag ska helt enkelt gå på nått jag har i garderoben. Lika bra är väl det för där sparar jag minst 40 dollar som jag kan lägga på drinkar istället ;) Införskaffade mig istället träningskläder. Imorgon (idag) börjar nämligen min och Emelies Zumba klass. Håll i er. för det kommer bli spännande.

Okej, mitt hemliga uppdrag.. Jag har varit på min första amerikanska dejt. Jag erkänner, det var väl inte direkt som på film. Min dröm är ju att bli utfrågad på stan av någon het kille. Detta gick inte riktigt till på det sättet. Hur det gick till håller jag för mig själv. Egentligen var det ingen dejt heller, utan mer.. dejtish.. (ish lägger man på i slutet istället för ordet "typ" eller "omkring". Vi träffades mer för vänskaps skull. Vi åt lite middag och kolla på Bio. 50/50.. Superbra film som förövrigt utspelar sig här i Seattle! Trevligt var det och vi ska ses med våra kompisar nästa gång. Känns som att detta är en bra väg till amerikanska vänner.

Efter dejtishen gick jag den långa vägen hem till Emelie och jag, emelie och emma tittade på lejonkungen 3.


Inga kommentarer: