23 oktober 2011

NIGHTTIME

Min jobbkväll vart lite annorlunda då min värdpappa var hemma. Grannarna var över så vi pratade lite och flickorna lekte, sen drog han iväg och köpte pumpor så nu har jag carvat min första pumpa helt själv. Riktigt skoj pyssel. Vart jag än bor i världen ska jag fan också vara så här inne i Halloween. De enda dekorationerna jag inte kommer pryda mitt hus med är spindlar.

Den här högtiden är fan en mardröm för oss med spindelskräck. Sist vi var i Madison gick vi in i en affär, jag kollade upp i taket och det var fullt med spindlar. De stora håriga gosedjurs spindlarna går bra, vi har en här hemma och jag ser det som bra terapi att gå förbi den varje dag.. Men i den affären fanns även spindlar i naturlig storlek som såg riktiga ut. Jag var tvungen att gå ut...

Och idag åkte vi förbi ett hus på väg till Zumban som också hade riktigt äckliga spindlar på sin häck.. Inte helt okej!

Sedan la jag iallafall tjejerna och sedan gick jag på en kvällspromenad med min fina granne här i staterna! Himla mys trots att det regnade. Insåg att jag kan gå genom eld och vatten bara för att få vara i Kerry park. Jag skulle kunna sitta där för alltid!

Nu siktar jag på en tidig kväll tror jag minsann! Får väl se hur det blir med den saken, hittar ju alltid något "viktigt" att syssla med precis när jag ska sova!

Inga kommentarer: