20 oktober 2011

DET GLAMOURÖSA AU PAIR LIVET?!

Jag älskar hur man kan romantisera au pair livet i bloggen. Det man gör är alltid mysigt, men man berättar aldrig de små sakerna. Som idag tillexempel. Bestämde mig för att göra pannkakor till E. Vi hjälptes åt med smeten och stekte pannkakor och lyssnade på barnmusik. O så mysigt, eller hur?!

Såhär ser det ut egentligen. Jag och E gör pannkakor, det blir smet i hela köket. Pannkakorna bränner fast i stekpannan och liknar mer nå halvbrända klumpar än faktiska pannkakor. Musiken hörs knappt för det fräser så mycket i stekpannan och hela huset blir rökfyllt efter en viss dam (vid namn hanna) har glömt att sätta på fläkten.

Jag hade lika gärna kunnat hoppa över det där sista och fått er att tro att jag lever ett superglamoröst liv. Men så är det icke!

Ta dock detta med en nypa salt! Jag älskar smet i hela köket och när allt bara går fel, faktiskt! även fast man blir himla frustrerad så är det ganska skoj!

1 kommentar:

Anonym sa...

ÄNTLIGEN någon som helt ärligt talar om hur det faktiskt är att vara hemma med kids! Allt annat än glomoröst, fast ändå helt underbart på andra sätt! kramar från lilla mamma hemma i sverige