27 september 2011

TUESDAY

Idag var jag duktig och promenerade ner till min bank, och sedan ner till stan för att ta bussen hem. Idag är städerskan hos oss och då är det smidigast att vara ute. Så min nya vana är att ta med mig min lap top till starbucks här uppe på kullen. Rätt nice att äta lite brunch här.

Den här veckan börjar den judiska högtiden rosh hashanah, och jag jobbar rätt så mycket. dessutom ska jag få följa med på firande imorgon. jättespännande! "det är vid rosh hashana Gud bedömer vad människorna har gjort under det gångna året, och beslutar vad som skall hända dem under det kommande." en sak man gör för att rena sig är t.ex. att kasta brödsmulor i ett vatten drag. det ska iallafall bli spännande att se vad det är på riktigt! :) 






1 kommentar:

Anonym sa...

Men lilla vän, är det inte liiite tidigt att börja nedräkningen på ditt au-pair år redan!
/mamma