20 september 2011

DREAMS IS WISHES YOUR HEART MAKE

So many things to do, so many places to see, so many people to meet.
Hur kan man inte älska att resa och se saker?!

Jag är en rolig figur, det har jag listat ut. Jag vet att jag skrivit en inlägg om detta innan. Men jag är en riktig planerare. Vilket innebär såklart att jag redan börjat planera mitt liv efter USA. Grejjen är, att det kan verka som att jag inte njuter för stunden, och bara ser i framtiden. Och så har det varit tidigare, hemma i Västerås. Men nu får jag det bästa av två världar. Det bästa av NU- tiden. och det bästa av att drömma!

Så trots att jag drömmer om framtiden, betyder det inte att jag inte tar vara på det som händer nu! Jag ser det också som något positivt att drömma och planera och tänka. Jag vill inte komma hem till Västerås med ingen aning om vad jag vill göra och fastna där. Faktiskt inte. Hur ska jag kunna bo där nu när jag fått mersmak på världen?! Aldrig!

Några saker jag have in mind:

Åka tillbaka till Sydafrika. Durban & Cape town

Backpacka i Asien

Flytta till London


Backpacka i Australien




En sak jag iallafall vet att jag måste göra när jag kommer hem är att jobba så jag har råd att göra detta. Men till det tänkte jag nog använda Oslo!

Jag vet att mamma sitter och skakar på huvudet när hon läser det här.. Men mamma! JAG NJUTER AV LIVET NU. I PROMISE! Då tycker jag det är okej att drömma vidare.


1 kommentar:

amanda sa...

hahaha, upptäckte nu att din kommentar på min blogg var från början av september! såg inte din kommentar förns precis innan jag mejlade dig, efter jag kommenterat det där om beasåsen :P vad roligt att vi både hittade varandras bloggar, haha.