18 september 2011

I MISS MY...

I'll miss the playgrounds and the animals and digging up worms
I'll miss the comfort of my mother and the weight of the world
I'll miss my brother, miss my father, miss my dog and my home
Yeah, I'll miss the boredom and the freedom and the time spent alone


Sitter och äter ahlgrens bilar och tänker på sverige. Egentligen har jag inte hemlängtan. Jag gillar godiset här, maten, affärerna. Jag saknar liksom inte att äta köttfärssås och spagetti och handla på ica. Jag äter lika gärna någon spännande vegetarisk rätt och handlar på Safeway.

Men just idag, när jag framkallat bilder vill jag bara åka hem för en helg, krama om mina hundar och familj och vänner. Ha fredagsmys med mamma och äta kött och pommes och beasås. Ha en galen utekväll, kolla på svenska nyheterna och gosa.

Bara för en liten helg.. Men men. På torsdag morgon åker jag till San fransisco. Hur coolt är inte det?!

3 kommentarer:

a sa...

känner så jag också, är så otroligt trött på nudlar och ris och vill bara ha en vanlig jävla ostmacka, är inne i en period där jag köper alla kex möjliga bara för att de är ost på dem, men drömde en av mina allt för ovanliga drömmar igen och kom fram till att jag inte vill åka hem hahaha. LOOOVEEE

Anonym sa...

saknar dig hannisen. vilken fin tavla du gjort, blir glad av kortet "de är fortfarande en bra midsommar" med dig mig och aram där i mitten haha ;) jag har lika tavla fast i rosa/ fanny

amanda sa...

det finns pulver beasås på safeway i QA :) knorr tror jag. borta vid kryddorna och det (till vänster) :) Hemlängtan man kan känna i usa är inget emot tillbaka-längtan som slår till efteråt!

Du verkar vara en snäll tjej som tar väl hand om sötnosarna ;) Ge dem några kramar från mig är du snäll :)

kram

ps. skulle du inte kunna fota starbucks i QA o lägga ut på bloggen? De höll på o bygga om när jag åkte hem och är lite nyfiken hur det ser ut nu! :)