25 september 2011

DANCING WITH MYSELF

Gick över till mina kära granne Emelie i eftermiddags, hon bjöd på havregrynsgröt (hon var en riktig hejare på det måste jag säga. muuuums) och så pratade vi lite om våra möjligheter i USA.

En sak jag hittade, som gjorde mig så excited så jag höll på att spricka var att man kan åka på isbjörns sightseeing i Kanada! FATTAR NI?! ISBJÖRNAR! Jag skulle vara redo att ge upp mina drömmar om Hawaii för det. Hittar en sida som verkar asbra.. och ser priset. Jag var fan nära på att gråta. 11.000 jävla dollar!!!! Fattar ni?! typ 77 tusen... åååh så nära men så långt bort. Det är ju verkligen drömmen att se isbjörnar innan dessa gosingar dör ut! Jaja... shit happens.



Appropå det så blir det bara en fest kväll för mig i vancouver. Min värdfamilj är helt underbar som verkligen prövat allt de kunnat för att få mig att kunna åka på fredagen. Men tyvärr gick det inte. Kollade tåg under kvällen och det sista går 9.15 och jag slutar runt 9. Så det får bli att jag åker dit tidigt på lördagen istället. Får köra på it´s 5 o clock somewhere och dricka vin till frukost.. nej jag bara skojar. En kväll i Vancouver är bättre än ingen alls, även om det såklart känns surt att inte få vara med på första riktiga utekvällen. Men men! Vad jag vet så är jag vänner med riktiga partypinglor så de kommer nog inte göra mig besviken på lördagen heller!

Inte nog med att de dåliga nyheterna slutar inte här. Fick världens äckligaste tråkigaste sorgligaste nyhet från Sverige idag också.. Vill dock inte skriva ut vad det handlar om. Denna sak gjorde mig sjukt deprimerad i våras. Nu känns det bara skönt att inte vara hemma och ha distans från det. Har också kunnat smälta det men nu, nu visste jag ju att det var 50/50% chans... Tycker bara det är så sjukt hur snabbt livet kan förstöras för någon..

Saknar mina hundar också, så det gör ont.. Nu känner jag att detta inlägg är väldigt negativt. därför ska jag kolla på svenska hollywood fruar sedan sova tidigt! godnatt och puss


Inga kommentarer: