14 september 2011

SWEDISH FISH

Vad skulle man göra utan svennefikan?! Inte för att jag umgås så mycket med folk från andra länder.. (har dock börjat jobba på det och träffat anja, en tysk tjej i måndags och vid leave och pick up vid skolan och imorgon ska jag nog ha en playdate med en annan tysk tjej.

Idag sitter vi iallafall och pratar, så hör vi helt plötsligt en tjej som säger; ursäkta, får jag fråga vad ni gör i seattle? Så visade det sig att hon var född i sverige och bodde där tills hon var fyra, sedan flytta hon hit. hon var grym på svenska trots att hon bara pratar amerikanska här förutom när hennes mormor ringer. Hon var iallafall jättetrevlig och tog paulinas nummer och vi fick hennes.ej

Sedan var det en tjej som stod och elda på sin tröja, vilket emelie kommentera vilket ledde till att alla kolla. När hon går förbi sedan säger hon;: Ni borde inte prata så högt.. folk kan höra er. tänk på det! fick asdåligt samvete, men hon måste uppenbarligen inte hört vad vi sa för vi sa ju inget elakt?!

Iallafall, hur stor är oddsen att man träffar på två stycken som kan svenska på samma kväll, på samma ställe?! Rätt häftigt. Dessutom har jag sett min yummie två dagar i rad trots att han varit off.. igår på gatan och idag på starbucks.. måste få tummen ur och dumpa min svenska blyghet.. men vad säger man?!

Har också börjat prata om en vancouver resa i oktober. Försöker få ihop det helgen den 15-16 men mina hp skulle diskutera saken så får se hur det blir., Skulle vara så himla gryyyymt! :)


Inga kommentarer: