22 september 2011

I LOVE YOU SAN FRAN!

Framme i San Fransisco. Alla sa att jag skulle älska staden. Alla hade rätt. Solen skiner och det var perfekt! Trots att det var klart låg den magiska obligatoriska dimman över golden gate bron.

 Dagen har spenderats med att vandra vid vattnet och alla pirer, inklusiver pier 39 och fisherman wharfs. Gick även ut på en pir där man hade fin utsikt över staden, alcatraz och golden gate bron. Tog även en sväng förbi Lombard street. Ni vet den där krokiga gatan!

 Delar dorm med en jättetrevlig tjej från Schweiz så vi har hängt nu på kvällen. Bor tydligen mitt i internationella kvarteret!

 Förövrigt; Jag älskar att resa själv. Var lite tveksam först. Men att strosa runt i sin egna takt, se det man vill se, äta det man vill äta, NÄR man vill och bara ta det lugnt och koppla av. Det är helt underbart, så det är första. Men absolut inte sista gången.

 Imorgon ska jag träffa Anton och han ska visa mig runt lite downtown; union square och financial district. ska bli skoj :)

lombard street

pier 39

fishermans wharf

wannabe bushman :(

Frankly San Fransisco, I love you!

golden gate bron

pier 39 and the sealions (They need a shower)

Inga kommentarer: