6 september 2011

SVAR PÅ DE FÅ FRÅGOR JAG FICK


Sara: hej! jag vill veta hur många barn du har och vilket kön de är på dem? Är de svenskar? Har du tillgång till bil eller får du en egen? kan man lära känna amerikanare eller umgås man bara med aupairer? 

Jag tar hand om två flickor :) Min värdpappa är svensk, så de är alltså halv svenska. Jag pratar svenska med dom och dom är jätteduktiga på det. Dom är 5 och 3,5 och tvåspråkiga. Ganska coolt! 
Jag får låna bilen men jag måste fråga om lov, det har hittils inte varit något problem, dock har jag lånat den kanske två gånger utan för jobbtiden.
Man kan absolut lära känna amerikanare. Jag har inte kommit så långt än, har för det mesta faktiskt umgåtts med svenskar fast jag sa att jag inte skulle det. Men vi vill lära känna amerikanare och snart kommer vi försöka gå in för det också :)

Anonym: Jag undrar hur mycket pengar du tjänar! Sen undrar jag om du får åka hem när du vill? :)


Jag tjänar 195 dollar i veckan, vilket är ungefär 1300 SEK. Vilket är en rätt bra veckopeng tycker jag! Dessa pengar är då bara fickpengar då värdfamiljen ju står för mat och boende. Jag får inte åka hem när jag vill och stanna hemma, liksom avsluta året.. Eller får får jag väl. Men då avslutar jag programmet och får betala flygresan hem själv. Däremot kan jag ju utnyttja mina semesterveckor på att åka hem och hälsa på :)


Anonym: saknar du någon speciell som bor i... kina eller nått?


Hahahahah! Ja jag saknar någon speciell som bor JUST i Kina! puss pårej gose! 




Fortsätt att ställa frågor människor, jag gillar att svara :) 




1 kommentar:

Anonym sa...

Hur många i din umgänges-krets tittar på/tycker om fox news?