21 mars 2012

VOULEZ- VOUS

Åh jag vet inte ens vart jag ska börja. Som jag nämnt tidigare har jag alltid drömt om att se Mamma Mia musikalen. Och nu har jag gjort det. Det var verkligen över förväntningarna. Jag vet egentligen inte vad jag hade förväntat mig. Skådespelarna var superduktiga, och hade asbra röster. Stämningen var på topp.

Bakom oss hamnade även ett trevligt par från Sverige som vi pratade med i pausen. Så kul när gubben stod och skulle gå in på raden och skrek; HEJA SVERIGE!

Jag och Emma satt och små dansa och små sjung genom alla låtar och ja, det var bara lyckorus genom hela musikalen. Jag vet inte hur jag ska säga detta utan att det ska låta fel, men filmen är verkligen en av mina favoritfilmer, så jag hade blivit lite besviken om det skilde sig allt för mycket. Men det var nästan precis samma, bara att det var mer äkta, mer teater. Ja ni som känner mig vet hur jag är, som min kära vän fanny alltid sa när vi gick på Carlforsska; "Hanna det är så roligt, för du uppskattar verkligen sånt här!"

Jag om någon skulle trivas som fisken i vattnet som musikalartist.. synd bara att sång, dans och teater nivån på mig inte är allt för hög ;)

Hur ska jag kunna somna nu?!

Inga kommentarer: